Activiteiten

ONTSPANNINGS MASSAGE

Ontspanningsmassage is de meest bekende vorm van massage, het vormt immers de basis van alle andere massages. Het is een klassieke ontspanningsmassage, waarbij een geheel van massagetechnieken, - zoals strijkingen, knedingen en fricties-, aangewend wordt om het lichaam een heerlijke ervaring te bezorgen.

Deze massage is bij uitstek geschikt in geval van stress, spierproblemen, spanningen, vermoeidheid, slechte doorbloeding.

DORN METHODE

De Dorn methode is een zachte ruggenwervel en gewrichtscorrectie. â€‹Deze methode wordt vooral gedaan bij rugklachten en nekproblemen. Hierbij word gekeken naar het beenlengte verschil.
Deze behandeling is goed te combineren met de Breuss massage.
Dit is een ontspannende massage voor de ruggenwervel.

SPORT MASSAGE

Een sportmassage is een diepere en stevigere massage. Met als doel de spieren beter te laten ontspannen. Deze massage kan zowel vooraf aan het sporten voor het opwarmen van de spieren als na het sporten voor het ontspannen van de spieren ter voorkoming van kramp en spierpijn.

VOETREFLEX MASSAGE

Voetreflexologie is de wetenschap die zich bezighoudt met het uitgangspunt dat er zich in de voeten reflexzones bevinden die corresponderen met alle organen en andere delen van het lichaam. Het is een vorm van reflexzonemassage, dit is een massage van de zenuwuiteinden die zich op de voeten  bevinden. Door zachte massage van deze zones kan men spanningen opheffen, de eigen genezingskracht van het lichaam stimuleren en het immuunsysteem versterken. Alle reflexpunten worden bewerkt om zo het lichaam weer in balans te brengen.

Belangrijk om weten is dat deze behandeling het lichaam zélf aan het werk zet om eventuele inwendige blokkades op te heffen, zodat genezing kan gebeuren.

TRIGGERPOINT MASSAGE

Triggerpoints veroorzaken hoofdpijn, pijn in nek en kaak, pijn in de onderrug, tennisarmen and carpaaltunnel syndromen. Ze zijn de bron van de pijn in gewrichten, zoals de schouder, pols, heup, knie en enkel, die zo vaak wordt aangezien voor artritis, tendinitis, bursitis, en letsel aan de gewrichtsbanden. Triggerpoints veroorzaken ook nog andere symptomen, zoals duizeligheid, oorpijn, misselijkheid, maagzuur, hartritmestoornissen en gevoelloosheid in handen en voeten. Zelfs fibromyalgie kan zijn oorsprong hebben in triggerpoints.

Door direct op de triggerpoints te werken, is massage de veiligste, meest natuurlijke en meest effectieve vorm van pijntherapie.